Pohjois-Satakunnan vihreät ry

Pohjois-Satakunnan Vihreät ry on Vihreän liiton kunnallisjärjestö Pohjois-Satakunnassa ja samalla paikallisyhdistys, johon voi liittyä henkilöjäseneksi.

Yhdistys on perustettu vuonna 2001. Kankaanpäässä on ollut vihreitä valtuutettuja vuodesta 1992.

HALLITUS 2023

Elina Kangas

puheenjohtaja, sihteeri

elinainkeri.kangas@gmail.com

Vihreä aate on periytynyt äidiltämme Irmeli Elomaalta tyttärille, myös sisareni Annika Laakso on Turussa mukana Vihreiden toiminnassa.

Vihreissä näen luontoarvojen lisäksi tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja oikeudenmukaisuuden kaikkein painavimpina tekijöinä. Olen ylpeä siitä, että Vihreässä politiikassa päätökset perustuvat tutkittuun tietoon ja asioiden tarkasteluun monista näkökulmista, jolloin pystytään löytämään oikeat keinot ongelmien ratkaisemiseksi. Päätöksenteon tulee olla myös avointa ja vastuullista. Vihreä aate näkyy toiminnassani esimerkiksi siinä, että minulle on erittäin tärkeää puolustaa heikommassa asemassa olevia, enkä pelkää tuoda epäkohtia esiin. Seurakuntapolitiikkaan minut aikoinaan veivät partio, sekä erittäin vahva tarve olla vaikuttamassa naispappeuden hyväksymisen puolesta. Vuodet seurakunnan luottamushenkilönä ovatkin olleet antoisia, mutta myös haastavia, ja olen saanut runsaasti oppia ja rohkeutta vaikuttajana.

Haluan tehdä osani, että Kankaanpää olisi entistä toimivampi, yhdenvertaisempi ja vetovoimaisempi sekä hyvä paikka syntyä, elää ja kuolla kaikille kuntalaisille. Haluan olla mukana kehittämässä ympäristöystävällisempää Kankaanpäätä kestävien arvojen pohjalta ja torjua ilmastonmuutosta paikallisella tasolla. Vain ympäristön ehdoilla kehitettävä kunta on elinvoimainen ja kestää sukupolvelta toiselle. Näen, että tulevaisuutemme on vireässä maaseudussa ja puhtaassa luonnossa. Luonnosta huolta pitäminen vaatii kuitenkin luonnosta kiinnostuneita päättäjiä.

Tule sinäkin mukaan toimintaan, suosittelen lämpimästi!

Harri Kangas

varapuheenjohtaja

Liityin Vihreisiin, koska halusin kehittää energiantuotantoa ja kierrätystä vihreään suuntaan. Olisin liittynyt jo aiemmin, jos olisin tiennyt politiikan teon olevan näin hauskaa!

Olen entinen autourheilija, nykyään seuraan Formuloita harrastuksena. F1 on lupautunut olemaan hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä.

Kannattaa ehdottomasti liittyä mukaan toimintaamme Pohjois-Satakunnassa! Meitä vihreitä on paljon eri taustaisia, mutta sama arvopohja yhdistää.

rahastonhoitaja

​Liityin vihreisiin, sillä halusin parantaa ja pelastaa maailmaa, niin että tulevilla sukupolvillakin on hyvä olla. Vammaispolitiikka, lapset ja vanhukset ovat olleet lähellä sydäntäni. Vihreiden ajatus perustulosta on tuntunut oikealta sosiaalipoliittiselta tavoitteelta. Täällä Kankaanpäässä edelleen yksi tärkeimpiä asioita on kaupungin saavutettavuus. Liikenneyhteyksien saaminen Parkanon asemalle esim. kutsutaksijärjestelmän avulla olisi hienoa.

Kunnan asioihin vaikutetaan lautakunnissa, työryhmissä, valtuustossa, kaupunginhallituksessa. Ja niihin valitaan eri puolueiden edustajia. Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. Ja liittymällä joukkoomme voimme yhdessä toimia paremman tulevaisuuden eteen. Lastemme ja lastenlastemme vuoksi. Siksi valitse Pohjois-Satakunnan Vihreät.

Markku Suominen

hallituksen jäsen