Pohjois-Satakunnan vihreät ry on julkistanut ensimmäiset kolme kuntavaaliehdokastaan Kankaanpäähän.
Vihreitä on tällä kaudella edustanut valtuustossa Irmeli Elomaa, joka löytyy myös nyt nimettyjen ehdokkaiden joukosta. Kevään kuntavaaleissa vihreillä tavoitteena on saada kolme vihreää edustajaa läpi.
Kankaanpäässä haluamme edistää sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja hyvää elinympäristöä, vähäpäästöisyyden mahdollistamista lämmityksessä ja liikenteessä, esteettömyyttä, joka palvelee kaikkia kuntalaisia, luonnonsuojelua kaikissa hankkeissa sekä panostaa koulutukseen, esimerkiksi edistää taidekoulun ja lukion yhteistyötä, Pohjois-Satakunnan vihreiden puheenjohtaja Mia Nother luettelee vaalikampanjan teemoja.

Nother on Elomaan tavoin ehdolla huhtikuun vaaleissa. Heidän lisäkseen valtuustoon mielii verkostopäällikkö, yrittäjä Elina Kangas.

Pohjois-Satakunnan vihreät nimeää lisää ehdokkaita helmikuussa.

Meillä on jo tiedossa lisää ehdokkaita, mutta he haluavat tulla julkistetuiksi hieman myöhemmin, yo-merkonomi Nother sanoo.
Viime kuntavaaleissa Vihreät nosti Kankaanpäässä kannatustaan 1,1 prosenttiyksikköä. Elomaan äänimäärä (98) oli 35 valtuutetun joukossa 12:nneksi suurin. Yhdeksän ehdokkaan voimin vuoden 2017 vaaleihin lähtenyt Vihreät sai kaupungissa kuudenneksi eniten kannatusta eli 4,3 prosenttia äänistä.